-- BIBLIOTEKA SZKOLNA --
Biblioteka udostępnia swoje zbiory od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-16.00
|
|
W naszej bibliotece znajduje się wiele interesujących i wartościowych
książek. Zawartość treściowa księgozbioru jest bardzo szeroka,
dużą jej część zajmuje literatura piękna - lektury szkolne obowiązkowe i nadobowiązkowe, powieści przygodowe, obyczajowe, fantastyczne oraz inne.
Dysponujemy bogatym księgozbiorem podręcznym zawierającym encyklopedie ogólne i specjalne, słowniki językowe i rzeczowe, albumy,
poradniki oraz przewodniki, które są udostępnianym w czytelni. Zbiory biblioteki obejmują również dokumenty audiowizualne takie jak kasety video,
płyty CD i DVD. Zbiory audiowizualne zawierają encyklopedie tematyczne, słowniki oraz ekranizacje lektur i filmy popularnonaukowe.
Ponadto biblioteka posiada FILMOTEKĘ SZKOLNĄ - zestaw 26 lekcji tematycznych na płytach DVD. Razem na płytach umieszczono 55 filmów - wybitnych i
znaczących dzieł polskiego kina - od "Popiołu i diamentu" Andrzeja Wajdy, przez "Eroicę" Andrzeja Munka czy "Rejs" Marka Piwowskiego, po "Dług"
Krzysztofa Krauzego i "Zmruż oczy" Andrzeja Jakimowskiego. Każdej płycie towarzyszy broszura z omówieniem filmów i scenariuszem lekcji analizy filmowej.
|
Rolą naszej biblioteki jest pomoc uczniom w wyborze odpowiedniej dla nich literatury,
rozwijanie kultury czytelniczej uczniów poprzez organizowanie
konkursów, pogadanek,
tworzenie gazetek oraz prezentacji.
Poza tym biblioteka prowadzi zajęcia z Edukacji czytelniczej i medialnej, których celem jest:
- zapoznanie z organizacją biblioteki i zasadami korzystania z jej zbiorów;
- zapoznanie ze zbiorami dokumentów gromadzonych w bibliotece i możliwościami zaspokajania potrzeb czytelniczych;
- kształcenie umiejętności posługiwania się elementami warsztatu informacyjnego;
- kształtowanie postawy świadomego odbiorcy informacji zawartych w zbiorach bibliotecznych;
- zapoznanie z podstawowymi źródłami informacji o książce;
- nauczenie sporządzania opisów bibliograficznych;
- kształcenie nawyku korzystania z artykułów prasowych jako źródła informacji potrzebnych uczniowi;
- zapoznanie z podziałem mediów i komunikatów medialnych;
- kształcenie umiejętności rozróżniania podstawowych grup mediów i komunikatów medialnych;
- kształtowanie umiejętności krytycznej analizy wartości oferty mediów i dokonywania właściwego wyboru w korzystaniu ze środków komunikacji masowej
- zapoznanie z instytucjami udostępniającymi źródła informacji;
- motywowanie i zasady tworzenia własnego warsztatu samokształcenia biblioteczka domowa;
- ukazanie znaczenia systematycznego gromadzenia warsztatu pracy umysłowej do dalszego kształcenia się;
- prowadzenie działalności informacyjnej wśród uczniów i nauczycieli.
Od kilku lat w bibliotece szkolnej działa Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej.
Do dyspozycji użytkowników jest 8 stanowisk komputerowych ze stałym dostępem do Internetu
oraz wielofunkcyjne urządzenie sieciowe
(drukarka, skaner, kopiarka).
Użytkownicy ICIM mają
ponadto możliwość skorzystania ze zbiorów audiowizualnych biblioteki.
Notatka: Małgorzata Domańska, Ewa Nowicka