Lata 2000-2010

Lata 2000-2010 to jeden z najświetniejszych okresów dla telefonii komórkowej. Liczni producenci tacy jak Nokia, Motorola czy Sony Ericson mieli otwarte drzwi do cyfrowego świata 2G tworząc najróżniejsze telefony z różnymi funkcjami. Fiński producent Nokia Telecommunications Engineer Salary dzięki unikatowym designem swoich aparatów,
a także wysokiej ich funkcjonalności był wyraźnym liderem w kwestii urządzeń mobilnej komunikacji. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom jak np. obługa aplikacji napisanych
w języku java, przeglądarka WAP czy popularny dziś moduł Bluetooth można powiedzieć,
że Fini tworzyli pewnego rodzaju trend z którego korzystała nawet konkurencja.

Nokia stanowiła numer jeden w branży telefonów do czasu pojawienia się na rynku nowego przeciwnika jakim była znana i powszechna dziś Amerykańska firma Apple. Gdy w 2007 roku Steve Jobs zaprezentował na scenie swój pierwszy telefon dotykowy łączący funkcję urządzenia do komunikacji z obsługą nowego standardu telefonii 3G, odtwarzacza filmów
i muzyki oraz komunikatora internetowego z modułem wi-fi świat ogarnął szok. Nikt dotąd nie przypuszczał, że można połączyć te wszystkie funkcje w jeden mały przenośny gadżet
i to w dodatku z ekranem dotykowym bez niepotrzebnych przycisków nawigacji. iPhone, bo tak owy sprzęt się nazywał stworzył nowy nurt w historii telefonii komórkowej. Idąc
za ciosem Californijski deweloper z roku na rok wypuszczał nowe modele, które zaowocowały dzisiejszą już szóstą generacją tzw. "jabłka".

Przez wiele lat nikt nie potrafił powtórzyć sukcesu Apple. Pierwszą poważną próbą
był telefon Samsung Avila (GT-S5230), który jak się okazało stał się jednym z lepiej sprzedających telefonów Koreańskiego producenta, ale nie w linii GT Samsung zdobył największy sukces.

Rok po premierze ich „dotykowca” firma podpisując umowę z Amerykańskim gigantem Google o pozwolenie na instalację systemu Android w swoich urządzeniach, tworząc
tym samym linię GALAXY zapewnił sobie dochody ze sprzedaży aż po dziś dzień stając się jednocześnie liderem na rynku sprzedaży smartfonów. Telefon Samsunga z Androidem można znaleźć niemalże wszędzie, poczynając od biznesmenów a kończąc na uczniach.